GRILL IT! 

Tampereen Tornihotellin Grill it! keskittyy laadukkaisiin ja suussa sulaviin pihviruokiin, mutta tarjolla on toki monipuolisesti myös muista ensiluokkaisista raaka-aineista valmistettuja herkkuja. Ravintolan keittiö onkin kohtaamispaikka selkeille skandinaavisille mauille ja erikoisemmille mausteille ympäri maailman. Ruokien omintakeisesta mausta vastaa keittiön aito ja rouhea puuhiiligrilli.

Ravintolan miljöönä toimivat 145 vuotta vanhat veturitallit, jotka luovat lämminhenkistä ja uniikkia tunnelmaa. Muun muassa veturitallien alkuperäiset tiilet ja muurattujen tiilipilarien komea olemus saa rehdin ruoan sekä viinin maistumaan entistä paremmalta. Ravintolan seiniä koristaa tamperelaisen seppämestari Jorma Dahlströmin käsin takoma teos, jossa on nähtävillä Tampereen koskimaisema ja tuttujen rakennusten siluetit.

 

Ravintolan numero: 010 786 0106 vastaa tiedusteluihin

Pöytävaraukset osoitteesta:

www.raflaamo.fi

Tiedustelut ja varaukset ma-pe klo 9-16 :

Sokos Hotels Myyntipalvelu puh. 020 1234 630

(Lankapuhelimesta 0,0835 €/puhelu + 0,0702 €/min,

matkapuhelimesta 0,0835 €/puhelu + 0,1717 €/min)

Asiakastyytyväisyys

4,0

Ruoka (4,0)
Palvelu (4,0)
Tunnelma (4,1)
Lapset (4,0)

Asiakkaamme suosittelevat

Päivitetty 24.12.2019 Pyrimme kehittymään jatkuvasti. Siksi kysymme asiakkailtamme miten onnistuimme. Tutkimuksen tuottaa meille Taloustutkimus. Tutkimus perustuu viimeisen 3 kuukauden aikana kerättyyn asiakaspalautteeseen. Alla satunnainen otos kommenteista.
“KEITTIÖ ASIAKKAILLE PÄÄOSIN NÄKYVISSÄ SEKÄ TARJOILIJAT YSTÄVÄLLISIÄ JA AMMATTINSA OSAAVIA !!”
“Palvelu erinomaisen ystävällistä ja mukavan rentoa”
“Hyvä ruoka, sopiva hintataso, s-alennukset, mukava henkilökunta”
“Ei lisättävää.”
“Ruoka ja viihtyisyys”
“- Miljöö - Hyvä grilliruoka - Hyvä palvelu - Sopiva lista, ei perus ruokala setti mutta ei liian hienoa”
“- Gluteeniton ruoka vähän hakusassa tarjoilalla ja heikosti vakiona listalla alkuruuissa gluteenitonta - Ruuan saamisessa kesti melko kauan vaikka paikka ei ollut täysi - Melko kalliit ruuat, ei arkiseen syödään jossain sovellu (ei myöskä”
“Hyvä ruoka, sopivan kokoiset annokset ja mukava tunnelma.”
“Otimme työporakalla menut ja olimme yhteensä 3,5 tuntia ravintolassa jotta saimme menut nautittua. Olisi voinut nopeampaankin tahtiin ruoat tulla.”
“Hyvät ruuat joka kerta kun käyn syömässä. Asiantunteva henkilökunta jolta löytyy myös huumorintajua.”
“Siisteys, kattobaari”
“Hyvä ruoka ja erittäin hyvä palvelu”
“-”
“Enemmän vaihtoehtoja ruokalajeihin”
“Miellyttävä ympäristö ja hyvä ruoka.”
“Ensimmänen tarjoilija kertoi edelläoleville 2 asiakkaalle että tunnin päästä voi tulla kysymään uudelleäen. He olivat jokainen yksin kuten minäkin ja pöytiä oli tyhjänä. Hetken päästä kun kysyin toiselta tarjoilijalta voinko jonottaa, hän sanoi että odota hetki, katson sinulle pöydän ja pääsin heti syömään.”
“Loistava nuori tarjoilijakundi! Hyvällä asiakaspalveluasenteella töissä.”
“Vastaanottanut naistarjoilija hymytön ja jotenkin työlääntyneen oloinen, kun meillä ei ollut pöytävarausta ja hän lähti katsomaan olisiko tilaa.”
“Palvelu oĺi erittäin ystävällistä ja tarjoilijat esiintyivät rauhallisesti ja miellyttävästi. Tuntui, että heillä oli aikaa asiakkaille. Ravintolassa oli myös mukava tunnelma. Vaikka olen tamperelainen, tuli hetkellisesti sellainen olo, että pääsin myös lomalle. Jäimme puolisoni kanssa ruokailun jälkeen Paja baariin katsomaan Suomen jalkapallopeliä 15.11. päivänä.”
“Yllätyin, ettei ruokaa oltu koristeltu mitenkään. Söimme pippuripihvit ja sen lautasella tai lisukelautasilla ei ollut yhtäkään koristetta. Ruoka maistui tästä huolimatta hyvin, yllätyin vain täydestä koristeiden puutteista annoksesta.”
“Seurueemme, 18 henkilöä, sai hhyvää palvelua ja muutama virhe korjattiin sujuvasti”
“Henkilökunta”
“Todella ystävällinen palvelu ja mikä tärkeintä se tuli tarjoilijalta luontaisen oloisesti eikä teennäisesti. Hampurilainen oli todella hyvä ja kypsyysaste toivotunlainen.”
“Pöydät aika lähekkäin viereisen seurueen kanssa, joten suomalaisittain jouduin hieman epämukavuusalueelle.”
“Poikkeuksellisen hyvä henkilökunta ja ruoka”
“Huonelaskutus ei toimi Villan asiakkaille eikä asiaa kerrottu”
“Hyvä ruoka, hyvä palvelu ja kiva miljöö.”
“Liian iso annos”
“Sanottakoon ihan alkuun, että olen äärimmäisen kitsas suosittelun kympeissä... ;) Söin ravintolassa kahtena iltana. Henkilökunta oli äärimmäisen ystävällinen ja palvelualtis. Tunsin itseni tervetulleeksi ja arvostin kovasti sitä, että vaikka suositeltim, niin ei tuputettu. Ekstrakiitos siitä, että saimme ravintolan kautta oluset, vaiķka Paja oli kiinni, mutta emme halunneet mennä ihailemaan Tamperetta 'kattojen ylle'.”
“Pöytäänohjaus tökki ihan hitusen.”
“Viihtyisä, hyvä fiilis tuli palvelusta”
“Hyvä ruoka ja siisti paikka”
“Ruokalista voisi olla hieman laajempi”
“Hyvä ja maukas ruoka”
“Hintataso!”
“Mukava tunnelma, maukas pääruoka.”
“Jälkiruoka ei täysin vastannut odotuksia.”
“Hyvä ruoka, hyvä palvelu, hyvä majoitus”
“Enemmän gluteenittomia vaihtoehtoja ja tarjoilijalle tietoa mikä on gluteenitonta ja mikä ei.”
“Hyvä gluteeniton salaatti. Ystävällinen ja palvelualtis tarjoilija”
“Ei mitään”
“Pääruuan tulo kesti lähes tunnin, kukaan ei kysynyt kertaakaan onko kaikki hyvin tms.”
“Kasvisruoka oli hyvää. Hämyinen tunnelma on mukava ja pöydän varaaminen puhelimitse oli sujuvaa.”
“Kuten valitettavan monessa suomalaisessa ravintolassa, myös Grill Itissä oli liian vähän henkilökuntaa. Itsellämme ei ollut ongelmia palvelun tai ruuan saapumisen suhteen, mutta viereisistä pöydistä kuulimme valitettavan paljon tuskaisia kommentteja ruuan saapumisen hitaudesta. Ilmeisesti alkuruokien tilaaminen tarkoitti samalla pääruokien huomattavaa myöhästymistä. Jotenkin voisi kuvitella, että Tampereen keskustassa olevassa ravintolassa pitäisi lauantai-iltana olla yli kolme tarjoilijaa ja kaksi kokkia. Tämä on tosin enemmän sääntö kuin poikkeus nykyään – en tiedä uskaltaako enää mitään ravintolaa suositella kenellekään, koska todennäköisesti odottelua ja sekoilua on luvassa.”
“Viihtyisä ravintola ja hyvä ruoka. Tarjoilu ystävällistä ja nopeaa. Saatiin joustavasti pöytä, vaikka ravintola oli täyteen varattu.”
“Siisti ja kaunis. Ystävällinen palvelu”
“Hyvä iso ravintola keskellä kaupunkia. Ravintolaan on mahdollista mennä ilman pöytävaraustakin.”
“Hieman on kalustus kulahtanut, mikä johtuu suuresta asiakasmäärästä ja käyttöiästä.”
“Ruoka ja palvelu”
“Ruoka oli todella hyvää.”
“Eräs tarjoilija oli hieman töykeä. Olin myös pyytänyt pöytävarausta tehdessäni, että pöytään tuotaisiin alkumaljat makeaa kuohuviiniä yllätykseksi mieheni syntymäpäivän kunniaksi, eikä asiaan reagoitu mitenkään ennen kuin otin sen esille. Silloinkin vastattiin vähän tökerösti, ettei ravintolassa ole haluamaani juomaa, mutta tarjoutuivat tekemään sekoituksen. Juomat tuli, mutta yllätys meni pilalle.”
“keskeinen sijainti, ruuan hinta-laatusuhde ok, mukava hlökunta, asiakasta huomioitiin useita kertoja ruokailun aikana”
“erittäin paljon kulumisen jälkiä ravintolatiloissa ( pöytäpinnoista maalit kuluneet, sohvaryhmän istuinosat rikki useammasta kohdasta), sohvien kangasselkänojat erittäin likaiset (vanhoja ruokatahroja) - ei tehnyt mieli nojailla/ oli epämiellyttävää katsella ko. selkämyksiä, kun sijaitsivat ruokailijan edessä”
“Hyvä ruoka”
“Emme saaneet ikkunapöytää vaikka pöytävarauksen yhteydessä niin luvattiin”
“Ruoka on tosi hyvää. Erityisesti mieleen jäi lisuke kukkakaaligratiini.”
“Punaviinipullon hinta Alkon hintaan on moninkertainen ja se harmittaa paljon.”
“Sijainti hyvä”
“Kurpitsakeitto oli erittäin maukasta, ruoka oli muutenkin positiivinen yllätys.”
“Hyvä ruoka”
“Paikka on hieno ja ruoka hyvää”
“Yleensä pöytään tarjoillaan vettä ennen tilausta, nyt ei, piti pyytää. Alkujuoma tilaus ok mutta pääruuan yhteydessä ei kysytty mitä haluaisitte juoda, pyytäessämme viini listaa, se kyllä tuotiin, tosin pääruoan jo pöydässä ollessa. Olimme lähes illan viimeiset ruokailijat, henkilökunnalla oli kova kiire järjestellä pöydät ym aamiaista varten”
“Ihan hyvä ruoka, kaunis esillepano, miellyttävä tunnelma. Asiakasomistajuus.”
“Maksuvaiheessa tarjoilijat kaikkosivat ja pöytäseurueesta yksi henkilö joutui erikseen lähteä pöydästä KAHDESTI ilmoittamaan että haluamme maksaa.”
“Hyvä sijainti , hyvä palvelu , erinomainen ruoka ????”
“Sunnuntai 20.10. Klo 14.00 töissä ollut miestarjoilija oli todella hyvä ja asiallinen. Saimme todella ammattitaitoista palvelua ja suositukset osuivat nappiin.”
“Miestarjoilija hoiti homman tyylikkäästi ja asiakaspalveluhengessä, varmisti että kaikki on hyvin! Ihan huippu kaveri.”
“Ensi vastaanotto tarjoilijapömpelillä, jossa pöytävaraukset tehdään, oli kylmä, ei ystävällinen. Ehkä hotellin suuri asiakasmäärä vaikutti siihen. Toimimme respan ohjeen mukaan mutta tarjoilija oli kylmäkiskoinen tyyliin ”Niin, mitäs teille..?” Mutta katseli ihan muualle eikä tuntunut kiinnostuneelta ottamaan pöytävarausta. Sama fiilis sekä minulla että vaimollani. Ei noin. Emme ole turhan nirsoja tai odota liikija mutta kyllä pitää tulla tervetullut olo. Itse kumpikin asiakaspalvelussa pitkällä kokemuksellä.”
“Hampurilaisannos oli maultaan ylivertainen.”
“Palvelu!”
“Palvelualtis ja ystävällinen henkilökunta. Siisti ravintola.”
“hyvä ruoka”
“Ruoka oli todella hyvää ja henkilökunta todella mukavaa! Hotellin aamupala oli loistokas!”
“- Henkilökunnalla reipas meininki - Ruoka oli hyvää”
“Varaus isolle porukalle onnistui mutkattomasti ja tilat sopivat meille paremmin kuin hyvin.”
“Olimme liikenteessä 25 henkilön voimin ja tämä aiheutti selkeästi haasteita ravintolan henkilökunnalle. Kaikki tilaukset eivät saapuneet kerralla, vaan ruokia jouduttiin kyselemään useaan otteeseen. Lisäksi esimerkiksi pihvien kypsyydet vaihtelivat kypsästä raakaan, vaikka kaikki tilasivat pihvinsä mediumina. Laskujen saaminen kesti n. 45min. ja tämän vuoksi jatkopaikkamme varaus meinasi peruuntua.”
“Kaksi lisuketta oli huippu, en ole ennen törmännyt sellaiseen mahdollisuuteen.”
“Ei mitään”
“Joustavaa palvelua ja allergioista johtuen räätälöityjä annoksia.”
“Suht korkea hintataso, jota S-asiakkuus tosin kompensoi.”
“Miljöö ruoka henkilökunta”
“Kokonaisuus. Toimiva homma ja loistava asiakaspalvelu”
“Asiakaspalvelu täys 10! Ammattitaitoinen henkilökunta kertakaikkiaan.”
“Ei juurikaan mitään. Kala olisi voinut olla rapeammaksi paistettu.”
“Ruoan laatu”
“Keittiöstä pääruoan saaminen kesti 1h 15 min”
“Hyvä ruoka ja henkilökunta”
“kaikki pelas hienosti Juhlin vuosipäivääni Kaikki vieraani olivat erittäin tyytyväisiä”
“Hyvä palvelu”
“Tilaamani caesar-salaatti oli mauton, tuskin lainkaan kastiketta”
“Ruoka oli hyvää.”
“Pöytämme lähistöllä ei ollut naulakkoa, monen muun pöydän lähellä oli.”
“Hyvät ruoat ja ystävällinen henkilökunta”
“Päivällisaikaan viikinloppuisin liian pitkä ruokien ja jälkiruokien odotusaika”
“Ruokien maku”
“Pitkä odotus että saa palvelua ja pitkä odotus ruokaan, jälkiruokiin ja pitkä odotus että joku huomaisi, että haluaa maksaa. Pöytäseurueestamme piti käydä ottamassa tarjoilijaa hiasta. Tippukulttuurista puhuimme autoon mennessä. Suomessa tippiä ei anneta kuin ehkä epänormaalissa tilanteessa. Ruokien hinnassa on huomioitu katteet ja tarjoilijat elävät min. tuntipalkalla. Olin hämmentynyt kun tarjoilija antoi maksupäätteen ja kertoi, että se näyttää tipin ensin ja vihreästä pääsette eteenpäin. Toisaalta aiheutti nolon tunteen kun tarjoilija seisoo vieressä katsomassa ja minä siirrän suoraan vihreästä napista eteenpäin. Ruokani juomineen oli maksanut 200€, ja uskon että tarjoilija saa palkkansa ja ilta-/yölisänsä vielä. Ensi kerralla maksan suoraan käteisellä jotta tällaista tunnetta ei tulisi, jos vielä tulen ravintolaan.”
“Ravintolassa oli paljon asiakkaita ja annoksia joutui odottamaan, mutta tarjoilijan palvelualttius ja ystävällisyys pelasti paljon. Pudotin uuden lakkini ravintolaan, mutta sain sen takaisin seuraavana aamuna respasta - kiitos ystävällisestä palvelusta respassa olleelle henkilölle. Olette panostaneet asiakaspalveluun, kiitos!”
“Erinomainen ruoka ja tarjoilu.”
“Viihtyisä ja mukava henkilökunta. Asmiainen oli runsas ja erittäin hyvä ja oli ihanaa saada kahvia kuppiin pöydässä. Palvelu erinomaista!”
“Ruoka oli muuten hyvää, mutta suolatonta”