Frans & Amélie on rennon ranskalainen bistro, jossa yhdistyvät rakkaus hyvään ruokaan ja siitä nauttimiseen. Löydät viihtyisän ja mutkattoman Frans & Amélie -bistron Helsingin sydämestä, Rautatietorin läheisyydestä. Ranskalainen keittiö ja kupliva elämänilo yhdistyvät Frans & Amélie -bistrossa hyväntuulisen hurmaavalla tavalla. Tervetuloa nauttimaan yhdessäolosta, ilosta ja hyvistä mauista!

Bon appétit!

Asiakastyytyväisyys

4,0

Ruoka (4,1)
Palvelu (3,9)
Tunnelma (4,0)
Lapset (3,7)

Asiakkaamme suosittelevat

Päivitetty 19.06.2018 Pyrimme kehittymään jatkuvasti. Siksi kysymme asiakkailtamme miten onnistuimme. Tutkimuksen tuottaa meille Taloustutkimus. Tutkimus perustuu viimeisen 3 kuukauden aikana kerättyyn asiakaspalautteeseen. Alla satunnainen otos kommenteista.
“Ystävällisin palvelu”
“Gluteeniton vegaaniannos puuttuu.”
“Hinta laatusuhde ok.”
“Laskun saaminen. Kun on ruokailtu, tarjoilijoiden kiinnostus hiipuu.”
“Henkilökunta oli ystävällistä, palvelu oli joustavaa.”
“Siisti yleisilme.”
“Aika pimeää.”
“Maukas ruoka, kohtuulliset hinnat, miellyttävä ravintolamiljöö!”
“hyväruoka”
“Miellyttävä miljöö”
“Ruoka oli ok ... mutta ei mitenkään poikkeuksellista tai mieleen painuvaa”
“Alkupala/salaattipöytä ja väljyys”
“Pääruoka oli jälkeen aivan kamalaa, palaneita lohkoperunoita, leivitetty kampelapala, joka oli pahempaa kuin koulun kalapuikot. Jättäkää lämmin ruoka kokonaan pois, jos siitä ei haluta tehdä syötävää. Salaattipöytä on todella hyvä, monipuolinen ja maut monessa ruuassa onnistuneet.”
“Erittäin hyvä salaattipöytä lounaalla”
“Maksaminen on joka kerta hidasta ja jonoa kertyy maksutiskille”
“Viihtyisä, monipuolinen, edullinen ja maistuva lounaspöytä”
“Erittäin hyvää ruokaa”
“Tarjoilijat eivät huomioineet, kun yritimme tilata lisää, aika pitkään piti viittoilla.”
“Sisustus ja valaistus kaipaavat päivittämistä, yleisilme oli hieman nuhjuinen.”
“Ystävällinen henkilökunta. Edulliset viinit, ruoka kohtuullists”
“Sisustus oli ennen kodikkaampi. Kaipaan edes kaitaliinoja pöydille”
“Rauhallinen tunnelma ja ihana tarjoilija. Asiakasomistajaviini erittäin hyvä!”
“Ruokalistaan enemmän kevyitä annoksia. Nyt blinitarjonta erinomainen!”
“Ruoka oli maukasta, hinta-laatusuhde kohdillaan.”
“Pöydät olivat liian lähekkäin (kolme kahden hengen pöytää ihan vieri vieressä) ei todellakaan ollut yksityisyyttä (jota itse arvostan eniten, kun syön ulkona).”
“Kävin Syö Helsinki -päivänä syömässä ravintolassa ensi kertaa. Tarjoilija huomioi saapumisemme nopeasti.ja pääsimme pöytään. Tilauksemme otettiin juomien osalta heti ja ruokia saimme miettiä sopivan aikaa - eli kunnes juomat saapuivat. Tunnelma oli mukava, joskin taustamusiikkia olisi kaivannut. Nyt ihmisten kova puheensorina otti vähän huomiota. Ruoat tulivat nopeasti. Sen sijaan alkupalaleivät meille tarjoilija jätti kesken ruokailumme ohi kävellessään, kysyen ollaanko saatu vielä leipiä. Siitä jäi hassu olo, mistä lie leipäkori matkasi pöytäämme, myöhässä. Ruoat (lohi ja nauta -annokset) olivat ERINOMAISET. Esillepano oli siisti, ruoka tuoretta ja lämmintä. Maku oli kohdillaan. Todella vaikuttavaa, kun kyseessä kympin päivät ja odotukset vähän sen mukaiset. Olimme siis aiemmin syöneet näitä kympin annoksia kyllä muualla. Laskun sai nopeasti. Asiointi oli kerrassaan mutkatonta ravintolassa. Tarjoilija kiitti ja toivotti päivänjatkot, iloksemme myös toinen tarjoilija, joka meitä ei edes palvellut, toivotti myös ohimennen mukavaa iltaa huomatessaan meidän tekevän lähtöä. Kyseessä ulkomaalaistaustainen mies. Hyvä mieli jäi. Frans&Amélie yllätti todella positiivisesti. Upeasti järjestetty toiminta ottaen huomioon Syö Helsinki -päivien aiheuttaman lisääntyneen trafiikin. Mukavaa oli löytää ravintola, jonne tulla mielellään uudestaan.”
“Tällä käynnillä ei merkillisemmin negatiivista sanottavaa ihme kyllä jäänyt.”
“Pidän buffeen antimista. Hyvä valikoima, mieleiseni. Ravintola on klo 13.00 jälkeen miellyttävän rauhallinen. Hyvä keskustella.”
“Pöytiä ei ehditty siivoamaan - siivosin itse. Meidän piti valita paikat tavallista tarkemmin ystäväni sairauden vuoksi. Tarjoilu hidasta - vain kaksi tarjoilijaa. Hanaolut oli sameaa ja lasin pohjalla oli roskia. Vaihdettiin. Viinilasi oli likainen, huulipunat ja sormenjälkiä. Vaihdettiin. Lasku oli väärin. Viini oli jäänyt laskuttamatta - huomautin ja tilanne korjattiin. Kummatkin wc:t oli tukossa. En kuitenkaan voi olla suosittelematta; hyvä sijainti, hyvä buffet ja yleensä kaikki menee hyvin”
“Ruoka oli hyvää ja henkilökunta ystävällistä”
“Kympin viikon ruuat (nauta ja lohi) olivat molemmat tosi hyviä.”
“Jonotusaika oli 15 min, mutta pöytä löytyi.”
“Ihana salaattipöytä ja täydellinen leipä! Hyvä lounaspaikka jossa on aina tilaa.”
“Pääruuat eivät vedä vertoja salaattipöydälle. Jokin jälkiruoka olisi kiva, keksit eivät myöskään vedä vertoja salaattipöydälle. Salaattipöytä ikään kuin nostaa rimaa, joka sitten alitetaan kahdessa seuraavassa ruokalajissa.”
“Hinta ja laatu kohdallaan lounaalla”
“Hyvä palvelu ja ruoka sekä ystävällinen palvelu”
“Ikkunapöytämme ja sen takaiset katunäkymät loivat mukavat, lähes kotoisat puitteet. Ravintolan loosit näyttivät kutsuvilta nekin tunnelmallisine valaistuksineen. Henkilökuntanne tuntui sopivan kokonaisuuteen ja hoiti luontevasti osuutensa. Kaiken kaikkiaan ilta oli onnistunut: nautiskelimme illallisen juomineen tunnelmaan paneutuen ja pystyimme kaikessa rauhassa keskustellen parantamaan myös hitusen maailmaa.”
“Aihetta negatiivisiin kommentteihin ei ole. Luultavasti kokonaisuus ja tunnelma nitistivät kriittisyyden, joka toki tulee esiin silloin kun se on oikeutettua. Nyt ei ollut.”
“Ihana tarjoilija”
“Meidät unohdettiin tarjoilijan vaihduttua”
“Olen käynyt ravintolassa vain lounasaikaan: lounaan salaattibaari on loistava ja kaikki tarjolla olevat salaatit ja tahnat hyvänmakuisia ja kauniisti esillä. Ainoa erikoinen juttu on se, että kasvisruokaa pitää pyytää kassalta erikseen. Saamani kasvis (pää)ruoat ovat olleet niin hyviä, että niitä kannattaisi olla muidenkin saatavilla lihaversioiden rinnalla, koska menekki olisi varmasti hyvä, ja olisihan se ilmastoteko tarjota lihansyöjillekin mahdollisuus ottaa kasvisruokaa kun sitä ei tarvitse tilata erikseen kassalta. Kasvispääruoan tilaamisesta ei ole myöskään mainintaa missään, vaan sain sen selville kerran tarjoilijan mainittua asiasta!”
“Ks. edellinen vastaus”
“Ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi.”
“Vaimolleni tokaistiin hotellin vastaanotossa kun hän tiedusteli WC:n sijaintia: ' -jokaisessa suomalaisessa hotellissa on wc!'”
“erittäin ystävällinen palvelu”
“Kaunis henkilökunta. :)”
“Sisustus oli tunnelmallinen ja ruoka hyvää”
“Vastaanotto oli totinen. En kuitenkaan haluaisi mitään tekopirteyttä.”
“Simpukkaperjantai.”
“Ei vaikuta suositteluun, mutta aiemminkin olen antanut palautetta, että valkoviini saisi olla kylmempää. Viinikaapin säädöt voisi olla kohdallaan. Ja usein myös ravintolaan tullessa joutuu henkilökuntaa kuikuilemaan. Tuloasi ei huomata.”
“Miellyttävä miljöö ja herkullinen ruoka”
“Hieman meluisaa, tuntui että äänet kaikuu kovin. Meille unohdettiin antaa menut pöytiinohjauksen ohessa, joten jouduimme odottelemaan hetken. Toki tiesimme jo kampanjan vuoksi mitä tilaamme.”
“Kohtuulisen hyvä ja vaivaton päivällispaikka, kun yöpyy Sokos hotellissa!”
“Hiukan 'ketju' ravintolan tunnelmaa. Paikallista lähiruokaa kannattaisi suosia enemmän.”
“Henkilökunta oli hyvin nuorta ja ehkä siitä johtuen palvelu ei ollut erityisen hioutunutta tai ammattitaitoista. Lisäksi hanavedestä laskutettiin 1€ / henkilö, mikä mielestäni Suomessa on täysin aiheetonta.”
“Hyvä ruoka. Edullinen s-kortilla.”
“Oli joku tarjous, joka oli houkutellut liian paljon porukkaa. Tarjoilijoita ei ollut tarpeeksi tulijoihin nähden. Sai odottaa, vaikka oli pöytä tilattuna.”
“Osa henkilökunnasta (yksi naishenkilö) oli erittäin töykeä”
“Mielyttävän oloinen ravintola nopeahkolle ruokailulle, en ehkä jäisi sinne istumaan iltaa.”
“Hinta-laatu Saimme rauhan keskusteluun mutta meitä ei häiritty”
“Vaikea löytää saattoi johtua naapuri talon rempasta”
“Tarjoilu oli hidasta, vaikka asiakkaita oli melko vähän.”
“henkilökunnan ystävällisyys”
“Liikaa pöytiä”
“Henkilökunta erittäin kivaa.”
“Ei kai tällä kertaa mitään.”
“Meille tuotiin aluksi väärät ruuat ja laskussa oli ensin viereisenkin pöydän jälkiruoat..”
“Laadukas ruoka”
“Nopea sekä ystävällinen palvelu, kun alun pöytäänohjausjonosta päästiin. Hyvä ruoka ja mukava tunnelma ihmismäärästä huolimatta.”
“Alussa pöytiinohjausjono ehti kasvaa suureksi ennen kuin tarjoilijat alkoivat ottaa nimiä ylös ja ohjata ihmisiä baarin puolelle. Sen jälkeen kaikki toimi kyllä nopeasti, vaikka pitkistä jonoista varoiteltiinkin.”
“Miellyttävästi sisustettu, jotain erilaista fiilistä ravintolassa.”
“Asiakkaat laitettiin istumaan aika lähekkäin, vaikka tilaa olisi ollut.”
“Nizzan torin salaattipöytä on monipuolinen ja erilaisempi kun muualla.”
“Hyvä sijainti ja rauhallinen”
“Hintalaatu-suhde on ok. Ravintola on miellyttävä ja yleensä myös riittävän rauhaisa.”
“Vappubrunssilla yllätti, ettei kahvi kuulunutkaan brunssin hintaan. Jotain erikoista kaipaavalle ravintola ei välttämättä ole se oikea.”
“Miellyttävä henkilökunta ja rento tunnelma.”
“Ei mitään negatiivista, mutta kun tulen Helsinkiin, niin etsin gourmet-kokemuksia ja Frans & Amélie on enemmänkin ketjuravintola, jolla on ketjun teeman mukaiset yhteiset ruokalistat. Tulee suositeltua niitä yksilöllisiä gourmet-paikkoja, joissa sattuu saamaan onnistuneita annoksia. F & A:n ruoka oli hyvää ja siihen oli helppo tulla. Sitä asiaa voin kyllä suositella, mutta en menisi vertaamaan sitä Michelin-ravintoloihin tai fine dining -paikkoihin, joista tulee ensisijaisesti kerrottua (jos ne sen ansaitsevat - kaikki eivät).”
“Gluteenitonta saa helposti kun vain pyytää..”
“Hyvä ruoka niin lounaalla kuin listalla, ystävällinen palvelu ja erittäin hyvä hinta-laatu suhde (erityisesti Hki keskustassa)”
“Erittäin hyvä ja maukas kasvisruoka”
“Vegaanille löytyi annos listalta”
“Ei hälinää eikä hosumista Gluteenittomat merkinnät ruokalajeissa esillä hyvin”
“Vappubrunssilla on myös alacartelista käytössä! Yli 10 vuotta olemme käyneet vappubrunssilla ravintolassanne ja joskus muinakin aikoina. Tänä vuonna brunssi oli erittäin onnistunut! Osa seurueesta syö aina listalta ja maksa ansaitsee erityismainninnan,maukasta! Olemme aina saaneet toivomamme pöydän ja ystävällistä palvelua henkilökunnalta.”
“Miellyttävä Ravintola. Erinomainen sijainti.”
“Ruoka ja tunnelma”
“Tarjoilija oli täysi tumpelo. LaSkutti vääriä ruokia ymS. Vessa hoidettu huonosti. Viemärit tukossa ja vessapaperit loppu.”
“Leipä on tuoretta, salaattipöytä on monipuolinen ja pääruoka on sekin oikein hyvä.”
“Ystävilläni on ollut vaikeuksia käydä ravintolassa, koska ruoista ei aina pysty sanomaan sisältävätkö ne laktoosia / gluteenia. Salaattipöydässä on myös välillä ollut sekaisin kasviksia ja lihatuotteita. Minua nämä eivät ole haitanneet, koska syön kaikkea.”
“Erittäin hyvä ruoka! Myös sijainti on hyvä ja helpottaa löytämistä myös vieraspaikkakuntalaiselle. Lisäksi ravintola onnistuu mainiosti vaikuttamaan muulta, kuin ns. hotelliravintolalta.”
“Osa tarjoilijoista oli kyllä ystävällisiä ja huomaavaisia, mutta käytöksestä paistoi hieman ehkä kokemuksen puutteesta johtuva epävarmuus, kokonaisuus ei siis ollut täysin luontevaa, vielä.”
“Meidät otettiin hienosti huomioon, vaikka emme ole pääkaupunkiseudulta. Kiitos siitä.”
“Mukava paikka - hyvä ruoka.”
“Ravintola aika meluisa, josta johtuen keskustelu ystävän kanssa hieman hannkalaa.”
“Kiva tunnelma, maukkaat ja kauniit annokset.”
“Kaikki toimii: hyvä henkilökunta, nyt uusi valoisa ilme ravintolassa, hyvä hinta-laatusuhde, lounas erinomaisen monipuolinen, aso-viinit, sijainti (tulen maaseudulta junalla tapaamaan ystäviä).”
“Rauhallinen, kiva tunnelma, jotenkin kiireestä ja sen tunnusta pois vievä tunnelma”
“Ruuissa paremmin esillä allergeenivapaita esim kala”
“Salaattipöytä, lämmin ruoka jäi itseltäni katsomatta, koska salaattipöydästä kertyi niin maukas annos”
“Täyttämisessä taisi olla vähän hitautta Kassa henkilökunnasta jäi jotenkin tyly olo, mutta ei sillä lounaalla niin suurta väliä”
“Salaattipöytä”
“Asiakaspalvelu”
“Ruoka oli ok.”
“Ravintola on liian hämärä ,kellarimainen ,kalustus raskas ja tylsä. Kun on paljon ihmisiä lounaalla melu on kova ja epämiellyttävä ,Ravintolatila on siis epämiellyttävä eikä viihtyisä.Palvelua voisi myös parantaa esim. menin jonoon hakemaan ruokaa ja jonossa seisoi nuori naistarjoilija lautasen kanssa.Kysyin mistä saisi vettä,hän ei vastannut mitään.Toistin kysymyksen, niin .vastaus tympeänä ,että kyllä mä kuulin,mutta en ole töissä tällä puolella ( oli hakemassa ruokaa muualla olevalle asiakkaalle tai itselleen,en tiedä) Eli olipa nuori ihminen jo työhönsä tympääntynyt,ettei voi kysymykseen vastata.Pöytiä ei siivottu tarpeeksi ripeästi,töissä oli nuori mies ja nainen. Eli ainoastaan ruoka oli ok ,tosin osa kulhoista tyhjä eli ei täydennetty tarpeeksi nopeasti.Muuten en meninisi enää.Siksi en käy usein.”