Tervetuloa uudet asiakasomistajan viinit!

S-ryhmän ravintoloihin on toukokuusta alkaen ilmestynyt odotettuja uutuuksia. Kuten aina, myös vuoden 2017 asiakasomistajaviinit hurmaavat lähestyttävyydellään ja edullisella hinnallaan. Memphis Kampin ravintolajohtaja Sanna Laitinen tietää, mihin hetkeen viinit ovat kuin tehty: kesän tunnelmointiin!

Seurusteluviiniä kaikelle kansalle

S-ryhmän ammattilaisista koostuva raati valitsee vuosittain yhden puna-, valko-, rosee- ja kuohuviinin sekä samppanjan – yhteensä viisi viiniä, jotka asiakkaat saavat S-ryhmän ravintoloista ja hotelleista edulliseen hintaan S-Etukortilla. Viime vuonna viinejä myytiin yli puoli miljoonaa pulloa. Helsingin ydinkeskustassa Kauppakeskus Kampissa sijaitsevan Memphis-ravintolan viinimyynnistä lähes puolet on asiakasomistajaviinejä.

− Viinit ovat tuttuja S-ravintoloista kautta maan, mikä tekee tuotteesta nerokkaan. Meillä asioi paljon kotimaan matkailijoita, reissuun lähdössä olevia tai reissusta tulevia ihmisiä, joille viinit ovat tuttuja ja helppo valinta, ravintolajohtaja Sanna Laitinen kertoo.

Asiakasomistajaviinejä myydään täällä myös laseittain, mutta pullomyynti korostuu. Näitä viinejä valitaankin tilanteissa, joissa aikaa vietetään isommalla porukalla. Yksin asiakasomistajakuohuviiniä Sanna ja kumppanit poksauttivat toukokuussa yli 200 kertaa.

− Meille tullaan viihtymään. Asiakasomistajaviinit ja erityisesti skumppapullo liittyvät vahvasti seurusteluun. Niitä valitaan, kun ollaan daamien kesken istumassa iltaa tai tultu after workiin rentoutumaan. "Tuttua tavaraa, anna mennä, ei tartte maistattaa", kuulen usein viinin avatessani, Sanna nauraa.

Tuotetieto kuuluu kauppaan

Viini maistuu tänä päivänä kaikenlaisille asiakkaille, eikä viinipullon ostajaa voi tyypitellä takavuosien tapaan.

− Yleisesti ihmiset ovat nyt hyvin innoissaan ruoasta ja juomasta, harrastavat ruoanlaittoa, viinejä ja ravintoloita. Asiakkaat myös kyselevät tuotteista paljon, Sanna toteaa.

Asiakkaiden lisääntyneeseen kiinnostukseen on vastattava henkilöstön ammattitaitoa kehittämällä. Myös uudet asiakasomistajaviinit otetaan niiden saapuessa ravintolaan tarkkaan syyniin.

− Käymme viinien tuotetiedot läpi, maistelemme ja mietimme, mihin tilanteisiin ja mille ruoalle ne sopivat parhaiten. Haluamme olla hyvin pelin päällä ja panostaa suositteluun. Esimerkiksi Memphisin kenguru ja Gato Negro -punaviini ovat mainio yhdistelmä.

Nousussa kuohuvat ja rosee

Asiakasomistajaviinien valtti on hyvä hinta-laatusuhde. Ne ovat helposti lähestyttäviä ja sopivat moneen tilanteeseen. Asiakasomistajaviinejä on myyty S-ryhmän ravintoloissa ja hotelleissa jo parikymmentä vuotta. Samppanja on kuulunut kaartiin viisi vuotta, ja kuohuvien suosio kasvaa koko ajan. Suurin muutos on kuitenkin se, että valkoviinin myynti ohitti juuri punaisen, ensimmäistä kertaa.

Tuorein tulokas rosee on suveen liittyvä kausituote, joka on ollut saatavilla viime keväästä alkaen. Sekin on tällä hetkellä isosti nosteessa.

− Rosee sopii kesään täydellisesti. Mikäs sen parempaa terassilla kuin lasi, pari jäätä ja hyvä rosee! Uuden kauden tuotteemme käy myös jälkkäristä. Se on mudcaken kanssa taivaallista, Sanna hehkuttaa.

Yksi asia pitää vielä tarkistaa. Vastaus on kyllä. Kyllä Sanna puhui ihan oikeasta kengurusta. Uusien viinien ohella sitäkin kannattaa Narinkkatorin kupeessa testata!

Tutustu viineihin: https://www.raflaamo.fi/fi/asiakasomistajaviinit