Myyntipalvelu on marakaupan keskushermosto!
Elokuisena lauantaina hotelli Kimmelin aamiaistilan täyttää iso joukko Kalevan kisoihin osallistuvia nälkäisiä urheilijoita. Paikalla on myös kotimaisia ja ulkomaisia matkailijoita. Hyvin pian aamiaisen jälkeen moodi vaihtuu, kun tilaa aletaan valmistella suurta hääseuruetta varten. Ravintola Aittarannassakin ollaan siirtymässä tunnelmasta toiseen. Aamupäivällä on vietetty arvokasta ja haikeaa muistojuhlaa, jota seuraa hilpeän polttariporukan illanvietto.
Jotta kaikki asiakasryhmät pystytään palvelemaan hyvin ja heidän haluamallaan tavalla, on täytynyt tehdä paljon suunnittelua ja yhteistyötä. PKO:n maran myyntipalvelu on sopinut asiakkaiden kanssa tapahtumien sisällöstä. Jotta ne muuttuisivat todeksi, viestin on täytynyt kulkea hotellin ja ravintoloiden henkilökunnalle aina keittiöön ja kokouspalveluihin asti.
Kimmelin entisen autokannen päälle rakennetussa lasikuplassa ahkeroi joukko ihmisiä tiiviissä yhteistyössä: Commercial Director Tiina Kanninen, myyntiryhmän päällikkö Lauri Koukkunen sekä myyntipäällikkö Petteri Hakkarainen. Myyntineuvottelijoita on seitsemän.
Asiakkaita tulee myyntipalveluun kahta reittiä. Joskus yritykset ottavat itse suoraan yhteyttä. Monet niistä ovat jo vanhoja tuttuja, mutta myös uudet asiakkaat voivat olla aktiivisia. Yhteydenotto tapahtuu joko puhelimitse tai aika usein sähköpostilla. Toinen vaihtoehto on että myyntipäällikkömme ovat oma-aloitteisesti yhteydessä asiakkaisiin.
Tämän jälkeen asiakkaan toiveet kartoitetaan tarkasti, minkä jälkeen voidaan tehdä alustavat tarjoukset ja varaukset. Kun tilaukset on vahvistettu, myyntineuvottelijat ottavat yhteyttä esimiehiin, keittiöön, kokouspalveluihin, kylpylöihin – kaikkiin tarpeellisiin tahoihin.
Kun puhutaan erilaisten tilaisuuksien järjestämisestä, puhelin ja sähköposti ovat meille myyntineuvottelijoille tärkeimmät työvälineet. Niiden kautta täsmennämme asiakkaiden toiveita ja voimme suositella myös muita S-ryhmän paikkoja ja palveluita, myyntineuvottelija Sirpa Rouhiainen kertoo.
PKO:ssa maratoimiala on poikkeuksellisen laaja. Paitsi neljää hotellia kokouspalveluineen, myyntipalvelu palvelee myös melkoista määrää ravintoloita. PKO tarjoaa myös sellaisia palveluita, joita on vain harvoilla osuuskaupoilla: kylpylöitä ja esimerkiksi laskettelurinnepalveluita. Tiedon määrä, joka myyntipalvelulla on oltava hanskassa, on melkoinen.
Jos tapahtumien järjestäminen on sinulle ajankohtaista, ole rohkeasti yhteydessä myyntipalveluumme!
Joensuun Sokos Hotellien Myyntipalvelu, puh. 020 1234 660, ma-pe klo 8-16, s-posti sales.karelia@sokoshotels.fi
Puhelun hinta 020-alkuiseen numeroon: 8,35 snt/puh + 16,69 snt/min, 010-alkuiseen numeroon: 8,35 snt/puh + 12,09 snt/min.