Rosso Karleby finns i Köpcentret Chydenia, mitt inne i stadens pulserande, charmfulla och bilfria centrum. Alla är välkomna till Rosso, unga och gamla, stora och små och grupper av t.ex. arbetskamrater eller folk med gemensamma intressen – och alldeles särskild uppmärksamhet ägnar vi barnfamiljerna. Barnen har egen meny och en speciell hörna för lek. Vi erbjuder italiensk-finska smakupplevelser, och på servicen prutar vi aldrig.

 
Vår terrass, som är i bruk året om, är den perfekta träffpunkten i synnerhet sommartid, men också vintertid då våra gäster kan roa sig med t.ex. Vinterkaraoke och Dans i värmebyxor – två evenemang som redan har blivit tradition. Vardagslunch på terrassen om somrarna gör att stämningen på lunchtimmen känns nästan som vid medelhavet. Rossos ståtliga terrassvärmare med levande lågor är om vintrarna ett fint komplement till ljusstämningen i det bilfria centrumet. 
 
Den kabinettliknande nyare delen av Rosso är populär när födelsedagar och andra fester ska firas. I baren kan man slå sig ner och följa med vimlet på gågatan samtidigt som man njuter av specialkaffe, öl, vin eller någon drink. Antipasti och söta läckerheter finns för alla smaker. Och naturligtvis kan man välja bland pizza, pasta, biffar, fiskrätter, salladsportioner och soppor – kort sagt: det finns säkert något för alla. 
 
Rosso Karleby har rykte om sig att aktivt vara med i det mesta som ordnas i stan eller i näromgivningen. Som lekfull terapi för kunderna har vi erbjudit bl.a. handarbetskvällar för herrar. Våra kunder har också haft möjlighet att tillverka terapifiltar till välgörande ändamål och samtidigt kunnat skriva berättelser i vår dagbok när de har känt för att lägga undan virkningen en stund. 

Det finns 140 kundplatser i restaurangen och 75 på sommaterrassen.
 

Kundnöjdhet

4,1

Mat (4,1)
Betjäning (4,2)
Stämning (4,1)
Barn (4,0)

Asiakkaamme suosittelevat

Päivitetty 24.12.2019 Pyrimme kehittymään jatkuvasti. Siksi kysymme asiakkailtamme miten onnistuimme. Tutkimuksen tuottaa meille Taloustutkimus. Tutkimus perustuu viimeisen 3 kuukauden aikana kerättyyn asiakaspalautteeseen. Alla satunnainen otos kommenteista.
“Keskeisellä paikalla”
“Pöydät tiheässä, hälinä häiritsee, kun on paljon asiakkaita yhtäaikaa ruokailemassa ja seurustelemassa.”
“Yleistunnelma, mikäli siellä kuulisi ajankohtaan sopivaa musiikkia.”
“Nopea ja asiantunteva palvelu”
“Pienehköt tilat, omaa 'rauhaa' vaikea saada kun on yhtä isoa tilaa”
“Hyvä palvelu”
“Loistava salaattipöytä :) Ihanat oliivit :) en oikein vain kehdannut ottaa niin paljoa, kuin oikeasti olisin halunnut. Henkilökunta on mukavaa ja osaavaa, tunnelma kiva, ja ruoka hyvää ja sopuhintaista. Talon punaviini oli pehmeätä ja hyvää, vaikka italialaista.... ;D Odotan kuitenkin, että ruokalista vaihtuisi useammin, ja voisi olla joku muu meininki kuin Italia (edes hetkeksi): kuis Kreikka? Manner Espanja?”
“No niin, päästään tähän pysäköinti ongelmaan: Tämä ei ehkä varsinaisesti ole Rosson ongelma, mutta: viikonloppuisin Chydenian P-talo menee aivan liian aikaisin kiinni!!!! Toiveena olisi, että P-talo olisi niin kauan auki, kuin rakennuksessa toimiva ravintolatkin, koska kadulla vain 1h parkkeja, ja niitäkään ei riittävästi!!!!! Tiedän useita, joilla jäänyt auto P-halliin sen suljettua, juuri sen takia, että olivat ruokailemassa, eivätkä tulleet ajatelleeksi sellaista, että autoa ei noin vain saa sieltä sitten pois.....!!!! Siskontytön perheelle (asuvat Turussa) tapahtui tämänkaltainen viime joulun alla, ja siinäpä lapset & isäntä hermostuivat....no, rahalla pääsivät, mutta huono mainos turvallisesta mamman kotikaupungista jäi (perheen isä lohduttelemaan lapset sukulaisten nurkille, kunnes vartija ehti avaamaan P-talon maksua vastaan..... !!??!!).”
“Nopea palvelu”
“Tunnelma on tosi hyvä! Ruoka on todella hyvää, erityisesti pannupizzat joita tehdään pyynnöstä.”
“Muutama tarjoilija on todella töykeä.”
“Siisti, rauhalliset istuinpaikat”
“Pizza voisi olla muualla parempaa... Ruispohja kuitenkin plussaa”
“Ruoka on hyvää ja tilaus tuli nopeasti.”
“Yksityisyys, ulkovaatteiden paikat tai niiden puute ja valaistus tunnelmallisemmaksi.”
“Laaja menu”
“Laaja menu”
“Snabb smidig betjäning. Salladsbuffen utomordentlig.trevlig personal.”
“Tarjoilija, nuori mies, oli erittäin ystävällinen. Salaattipöytä kehittynyt paljon sitten viimenäkemän! Hyvää vegaanipizzaa!”
“Lasten ruoka esim pasta aivan liian kuumaa”
“Mahtava henkilökunta!”
“Lähellä ovea vetää ulko-ovista pöytiin.”
“Hyvä ruoka, tasainen laatu eri käyntikerroilla.”
“Salaattipöydässä saisi olla patonkileivälle muutakin levitettä kuin öljyä.”
“Hyvä lista”
“Mukava tarjoilija palveli meitä todella hyvin! Vaikka oli kiireinen ilta, mitään ei tarvinnut odottaa kauaa. Ruoka oli todella hyvää!”
“-”
“Hyvä ruoka, hyvä tunnelma”
“Ei tule mitään mieleen”
“Harvinaisen mukava henkilökunta, kerjuravintolaksi erityisesti!”
“Bra betjäning, trevlig personal och god mat”
“Alltid bra som helhet.”
“Hyvä ruoka, palvelu, ammattitaitoinen ja ystävällinen henkilökunta, viihtyisyys”
“Palvelu oli jouhevaa vaikka iso porukka meitä olikin, ruuat tuli todella nopeasti”
“Palvelualtis ja asiantunteva henkilökunta, hyvä ja maukas ruoka.”
“Perus varma ruokapaikka”
“Ruuan saaminen kesti yli tunnin.”
“Siellä on hyvä ilmapiiri ja mukavat tarjoilijat.”
“Ruokalista tuntuu olevan vuodesta toiseen sama. Siksi ei viitsi käydä kovin usein. Ennen muinoin 10-20 v sitten ruokalista vaihtui ja tarjontaa oli paljon enemmän.”
“tietää mitä saa (ruoka)”
“Nyt viimeksi (oli ruuhkaa) tilattiin lasku mutta sitä ei kuulunut.Menin sitten jonottamaan että sai maksaa.Kassa pahoitteli asiaa”
“Hyvä ruoka ja palvelu”
“Kodikas tunnelma, keskellä kaupunkia, hyvä pizza.”
“Kolmen alle kouluikäisen kanssa savuttuamme kului tovi ennen kuin saimme pöydän ja tuli vähän tunne että pikkulapsiperhe ei välttämättä ole lauantai-iltana paras asiakas. Tunne meni ohi kyllä kun olimme saaneet pöydän takahuoneesta.”
“Pippuripihvi oli kotimaisesta lihasta ja maku loistava!”
“Olisi ollut mukava kuulla tarjoilijalta pahoittelut hänen kerrottuaan, että kahden seurueen jäsenen tilaamat pizzat olivat palaneet, eivätkä he saaneet ruokaa muiden kanssa samaan aikaan.”
“Siisti.henkilö kunta on ystävällistä.”
“Ystävällinen henkilökunta, hyvä ruoka. Siisteys”
“Ei mitään”
“Lapset otettiin hyvin huomioon. Ruoka oli mainiota. Jopa mieheni kehui joka harvemmin ravintoloista tai niiden ruuasta kummemmin välittää!”
“Hyvä ruoka varsinkin lounas systeemi on +”
“Työntekiät voisivat tuoda laskun pöytään!!”
“Huipputarjoilija Hannele Hansson:)”
“Tällä kertaa kesti liian kauan saada tarjoilijan huomio, olisimme haunneet tilata nopeammin.”
“Hyvät suositukset tarjoilijalta”
“Ahtaat wc-tilat”
“Miellyttävä ympäristö”
“Kiireen tuntua, jolloin asiakas jää vähälle huomiolle. Lasku tulee maksaa jonottamalla kassalle.”
“Henkilökunnan asenne loistava! Ruuan taso hyvä, tietää mitä saa, ei yllätyksiä.”
“Ruokalista on sinänsä ihan hyvä, mutta sitä voisi vaihdella useammin.”
“Ruoka maistui. Asiallinen ja ystävällinen palvelu.”
“Erittäin mukava ja ammattitaitoinen henkilökunta. Hyvä ruoka”
“Palvelu oli hyvää, ruoka maistui ja ravintolassa lämmin hyvä tunnelma”
“Salatti pöydässä voisi olla vähä enemmän valinnan varaa ja muutamia salaatinkastike vaihtoehtoja voisi olla”
“Helppo mennä kun keskellä kaupunkia, ilmapiiri, hyvä ruoka”
“God mat och god stämning!”
“Dålig eller ingen alls betjäning på svenska....”
“Hyvä tunnelma ja maukas ruoka”
“Tarjoilija oli tuttu/kollega, välikäyntiä tms ei tehty. Joskus tuntuu, että kun on tuttu kyseessä niin ei palvella ihan samalla tavalla kuin ”normaalia” asiakasta.”
“Hyvä ruoka ja palvelu. Mukavat vaihtoehdot lounasruuissa.”
“Olisin kaivannut pienen jälkkärin lounaaseen”
“Nopea palvelu lounasaikaan.”
“Lounas turhan hintava”
“Salttipöytä”
“Hyvä ruoka, ystävällinen palvelu.”
“Sijainti ja monipuolinen tarjonta”
“Erittäin hyvä asiakaspalvelu. Todella hyvin valmistettu kuha!”
“Hyvä ruoka”
“Parkkipaikat vähissä”
“Tilat ovat viihtyisät, alkusalaattipöytä on hyvä ja annoksissa riittää valinnanvaraa kaikenlaiseen makuun. Suurin osa annoksista on oikean kokoisia eli jaksat syödä sen mitä lautasella on. Mielestäni tämä on sekä ravintolan että asiakkaan etu ja kertoo annosten suunnittelun ammattitaidosta.”
“Olisi hyvä mainita asiakkaille että vesi on maksullista, sillä itselleni tämä tuli kassalla yllätyksenä. Lisäksi annokseni oli edellisellä kerralla hyvin suolainen ja olisi mukava jos suolan lisäksi maistuisi paremmin muut maut, joita kanafocaccia-annoksessani löytyi ihanan runsaasti.”
“Ilmoitettiin arvioitu odotusaika”
“Ihanat tarjoilijat”
“Hyvä ruoka, lapsiystävällinen henkilökunta”
“Osa ketjua - ei niin yksilöllinen. Ei kovin edullinen.”
“ruoka”
“Odotusaika poikkeuksellisen pitkä. Tullessa kerrottiin 45 min 'keittiöjonosta', todellisuus n. 70 min. Tulojärjestys (pöytiin ohjauksen jälkeen) -> tilausten vastaanotto ei mukaillut aikajärjestystä. Myöhemmin tulleita palveltiin ensin.”
“ystävällinen henkilökunta , hyvä ruoka”
“Perus hyvä, matala kynnys mennä kun ei liian hienis-paikka. Kehtaa mennä arkivaatteissakin. Hyvät ruoat. Helppo mennä lastenkin kanssa ja lapset otettu aina hyvin huomioon.”
“Ennen oli parempi raastepöytä ja pannupizzoja on ikävä :)”
“Sisustus miellyttää silmääni.”
“Gluteeniton. Ystävällinen henkilökunta.”
“Sijainti, viihtyisyys”
“Vähän ahdas”
“Palvelu”
“Få alternativ på menyn”
“Maten var riktigt gott, aptitligt. Mysigt ställe.”
“Erittäin mukava ja iloinen tarjoilija!”
“Kesti liian kauan saada lasku tilattu ja vielä piyempää ennenkuin se saatiin pöytään.”
“Hyvä ruoka ja henkilökunta!”
“Bästa restaurangen i staden. Jag tycker speciellt om lunchupplägget med alternativen. Inget problem för mig som vegetarian att hitta något att äta. S-bonus är ju också bra!”
“Henkilökunta ehdottomasti!”
“Hyvä ruoka ja palvelu, lapsiystävällinen”
“Vastaanotto oli iloinen ja lämmin. Tarjoilijat olivat kaikki kohteliaita, mutta kuitenkin rentoja - homma hyvin balanssissa.”
“LIsätilaus oli tosi hankalaa. Halusin tilata ruokailun aikana lisää viiniä, mutta se oli yllättävän vaikeaa. Kun olin saanut ruuan eteeni, kukaan tarjoiiljoista ei edes kävellyt läheltä minun pöytää. En koe kovin miellyttävänä sitä, että tullaan kysymään miltä maistuu kun juuri on saanut haarukallisen ruokaa suuhun, mutta tarjoila voisi kyllä olla aika ajoin saatavilla. Istuin pitkän 'syömättä' kun viini oli lasista loppu. Vihdoin sain yhytettyä yhden tarjoilijan, joka sitten tosi nopeasti toi lisää viiniä. Halu tilata jotain lisää ei herää, jos se on liian vaikeaa tai siihen tuhraantuu liian paljon aikaa. MUTTA tämä oli ainoa miinus henkilökunnan puolelta, muuten olin hyvin tyytyväinen henkilökuntaan, heidän asenteeseen sekä kohtaamiseen.”
“Helppo mennä ja helppo lähteä.”
“Joillekin hinta on tärkeä.”
“Asiakas huomataan ??”
“Hyvä ruoka, myös lapsille. Lasten leikkipaikka.”
“The food is really delicious”
“None”
“Alkusalaattipöytä on surkea valikoimaltaan,kunnon salaattipöytä lisukkeineen olisi toivottavaa. Vaikka italialaisuus on kuinka Rosson visio niin salaattipöytä voisi olla 'normaali '.”
“Super hyvää ruokaa.”
“Hyvä että salaattipöytä on tarjolla, koska se on harvinaista nykyään. Ruoka on aina sellaista kuin odottaakin.”
“God mat, mysig stämning”
“Rätt små portioner, salladsbuffén kunde ha ett rikligare utbud.”
“Hyvä sijainti.”
“Joskus joutuu odottelemaan aika pitkään.”
“Kvalite”
“Henkilökunta, tuotteiden maku ja laatu”
“Ruokalistalla annosten nimet hankalia”
“Mukava henkilökunta ja ravintolan ilme oli muuttunut paljon paremmaksi viime käyntini jälkeen.”
“Ei mitään valittamista, mutta jos oikein kaivelee, niin ilmastointi oli hivenen liian kylmä.”
“Iloinen palvelu ja ihana miljöö. Maistuva ruoka totta kai. Huippu lounaat.”
“Henkilökunta todella mukavaa”
“Palvelu, ruoka”
“Ei mitään”
“Kivat työntekijät, kiva miljöö, laaja ruokalista”
“Ei pannupizzaa”
“Uudistunut,tyylikäs ilme. Maukas ruoka”
“Tunnelma ja välitön palvelu”
“Ammattitaitoinen, ystävällinen henkilökunta. Hyvää ruokaa”