Sokos Hotels TripAdvisor

Sokos Hotels esittelee TripAdvisorin palautteet ja arviot

Sokos Hotels lanseerasi uudet verkkosivut vuodenvaihteessa ja aloitti samassa yhteydessä yhteistyökumppanuuden TripAdvisorin kanssa. Toisten matkailijoiden antamista suosituksista on tulossa tärkein majoituskohteen valintaan vaikuttava tekijä. Yhteistyökumppanuuden myötä Sokos Hotellit tuovat asiakkaidensa TripAdvisorin kautta antamat palautteet ja arviot näkyviin suoraan omille verkkosivuilleen.

Toisten matkailijoiden antamista arvioista on nopeasti tulossa kaikkein tärkein kriteeri hotellia valittaessa. Matkailija käyttää paljon aikaa ennen matkaansa tutustumalla muiden antamiin kommentteihin matkakohteesta ja majoituspaikoista. Yli puolet matkailijoista ei ole halukas varaamaan huonetta hotellista, josta ei ole annettu arvioita (PhoCusWright 2013). TripAdvisorista löytyy 150 miljoonaa arviota ja palautetta, jotka auttavat matkailijaa suunnittelemaan matkaansa ja tekemään päätöksiä.

 "Olemme iloisia maailman suurimman matkailusivuston, TripAdvisorin, kanssa alkaneesta yhteistyöstä. Näyttämällä muiden asiakkaiden kirjoittamia arvioita hotelleistamme, helpotamme asiakkaidemme päätöksentekoa. Toisten arviot nähdäkseen ei tarvitse enää poistua meidän sivuiltamme kesken varaamisen", Sokos Hotellien markkinointijohtaja Outi Vitie sanoo.

Osana Sokos Hotellien brändiuudistusta ketju kerää systemaattisesti asiakkaiden mielipiteitä ja ideoita sekä suoraan hotelleissa että sähköisten kanavien kautta. TripAdvisorin kanssa aloitettu yhteistyö tukee tätä pyrkimystä. "Näytämme vieraidemme kommentit ja arviot avoimesti sivuillamme  ja hyödynnämme kommentteja myös tuotekehityksessä. TripAdvisorin kautta saatava asiakaspalaute on tärkeä lisä palvelujemme kehittämiseen", Vitie jatkaa.

Asiakkaille on nyt tarjolla entistä monipuolisempi sokoshotels.fi -sivusto, joka esittelee paitsi hotellit myös matkailukohteet entistä laajemmin sekä tuo asiakkaiden näkemykset esiin.

"Tänä päivänä vahva läsnäolo sähköisissä kanavissa on elintärkeää hotelliliiketoiminnalle.  Olemme mielissämme saadessamme TripAdvisorin sisältöä näkyviin Sokos Hotellien, Suomen suurimman hotelliketjun, verkkosivuilla", sanoo Business Development Manager Marion Rudloff Trip Advisorilta.  

Lisätietoja:

Outi Vitie, markkinointijohtaja, puh. 050 66 287, sähköposti outi.vitie@sok.fi