Original Sokos Hotel Alexandra onnellistaminen

Sokos Hotelleissa juhlitaan onnellisuuden päivää - Tuomas Kyrö paljastaa onnen reseptin

Maaliskuun 20. vietetään YK:n kansainvälistä onnellisuuden päivää, jolla pyritään keskittämään huomiota hyvinvointiin ja onnellisuuteen. Onnellisuuden päivänä asiakkaita onnellistetaan Sokos Hotelleissa erityisen paljon.

Kirjailija Tuomas Kyrön onnen resepti on tällainen: "Vehnäjauhoa, rusinoita, lähtö, paluu, tumput, hyvä elokuva ja lapsia oikean ihmisen kanssa." Asiakkaille jaettavat, Kyrön kirjoittamia onnen aforismeja sisältävät keksit ovat osa Sokos Hotellien onnellisuuden päivän kampanjointia. Hotelleissa nostetaan liput salkoon ja yllätetään asiakkaita hymyn huulille tuovilla teoilla. Tiedossa on myös huonetarjouksia.

Onnellisuuden päivänä liput salossa ja yllätyksiä luvassa

Hymyn ja hyvän mielen lisäksi asiakkaille voi olla luvassa esimerkiksi kuumaa kaakaota, autojen ikkunoiden pesua, täytekakkua aamiaisella tai personal trainereiden palveluita hotellien kuntosaleilla. Onnellistamisen teot vaihtelevat hotelleittain, mutta onnellisia juttuja on luvassa joka Sokos Hotellissa.

"Hyvin konkreettinen tapa onnellistaa asiakkaitamme on edullinen loma. Tarjoamme keskiviikkona 20.3. koko vuoden lomista -40 % alennuksen", kertoo markkinointipäällikkö Minna Eliasson. "Nostamalla liput rohkeasti salkoon muistutamme onnellisuuden tärkeydestä. Jokainen meistä voi onnellistaa lähimmäisensä pienin teoin, vaikka aikaa antamalla."

"Minulla on aina kiire. Juttelin isän kanssa viisi tuntia. Nyt ymmärrän itsestäni paljon enemmän. Kyllä työt ehtii." – Tuomas Kyrö

Onnellisuuden päivän kunniaksi Tuomas Kyrö on kirjoittanut sarjan onnen aforismeja Sokos Hotellien asiakkaille. Aforismit on kätketty hotelleissa onnellisuuden päivänä jaettavien onnen keksien sisään.

Sokos Hotelleissa asiakkaita onnellistetaan 365 päivää vuodessa

Onnellistaminen valittiin koko ketjun kattavaksi filosofiaksi vuosi sitten. "Meillä se tarkoittaa sitä, että pyrimme täyttämään asiakkaiden toiveet ja ylittämään odotukset. Henkilökuntamme tuottaa unohtumattomia asiakaskokemuksia hyvinkin luovin tavoin", kertoo Sokos Hotellien kehitysjohtaja Peter Jung. "Keräämme kuukausittain henkilökunnan hyviä palvelutekoja, joista parhaimmat palkitaan. Näitä tekoja on kertynyt  tuhansia, ja olemme tuottaneet niistä jo kolme kirjaakin."

Break Sokos Hotel Tahkolla työskentelevän Päivin teko on yksi viime vuoden onnellistamisteoista:

"Tapasin pariskunnan, joka kertoi avioituneensa Nilsiässä 80-luvulla. Puheeksi tuli Foto-Kasasessa otettu hääkuva, jota heidän lapsenlapsensa kuulemma ihailee aina heillä kyläillessään. Lapsi haaveili, että saisi kuvan itselleen. Foto-Kasanen oli isäni liike, joten soitin hänelle. Koska isä oli tarkka arkistoija, löysi hän nopeasti pariskunnan hääkuvan. Siitä teetettiin jäljennös, joka postitettiin lapsenlapselle. Lähetys ilahdutti kovasti."

Kansainvälistä onnellisuuden päivää vietetään 20.3.

YK:n yleiskokous on julistanut maaliskuun 20. päivän kansainväliseksi onnellisuuden päiväksi. Päivän tarkoituksena on keskittää huomio onnellisuuden ja hyvinvoinnin tärkeyteen. Päivää on juhlistettu vuodesta 2013.

Lisätietoja:

Minna Eliasson, markkinointipäällikkö, Sokos Hotels, minna.eliasson@sok.fi, puh. 050 388 3856

Outi Vitie, markkinointijohtaja, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, outi.vitie@sok.fi, puh. 010 768 2733

www.sokoshotels.fi/onnellistaminen