Solo Sokos Hotel Paviljonki World Luxury Hotel Awards 2019

Paviljonki ehdolla World Luxury Hotel Awards-kilpailussa

Jyväskylän Solo Sokos Hotel Paviljonki on jälleen ehdolla World Luxury Hotel Awards -kilpailussa - kolmessa eri sarjassa!

Jyväskylän Solo Sokos Hotel Paviljonki on jälleen ehdolla kolmessa eri sarjassa World Luxury Hotel Awards -kilpailussa. Paviljonki on palkittu maailman arvostetuimpiin kuuluvassa hotellialan kilpailussa aiemmin vuosina 2015  ja 2017.

 

World Luxury Hotel Awardsia on kuvailtu hotellimaailman Oscar-gaalaksi. Tavoitteena on kannustaa ja palkita huippuluokan hotelleja, jotka ovat panostaneet puitteisiin, palvelutarjontaan sekä palvelun tasoon, ja nousseet näin hyvistä erinomaisiksi. Luksusluokan hotellille ei riitä perushyvä palvelu, vaan rima on selvästi korkeammalla muun muassa asiakkaan yksilöllisessä huomioinnissa, yllätyksellisyydessä ja vieraanvaraisuudessa. 

 

Ehdokkuus kolmessa kategoriassa

– World Luxury Hotel Awards 2019 -kilpailussa olemme ehdokkaana Luxury City Hotel-, Luxury Modern Hotel- sekä Luxury Design Hotel -sarjassa. Näissä kolmessa kategoriassa meidät palkittiin viimeksi kaksi vuotta sitten, hotellipäällikkö Linda Rastela kertoo.

Paviljonki on mukana kisassa nyt kolmatta kertaa. Ensimmäisen kerran World Luxury Hotel Awards -palkintopatsas matkasi Jyväskylään vuonna 2015, jolloin Paviljonki voitti Suomen Best Luxury Hotel- sekä Best Luxury Design Hotel -sarjan.

Kilpailuun osallistuvat hotellit edustavat majoitusalan huippua ympäri maailmaa. Kilpailukategorioissa hotelleja arvioidaan maittain, maanosittain sekä maailmanlaajuisesti muun muassa innovatiivisuuden, designin, ravintolatarjonnan, palvelun laadun ja kestävän kehityksen näkökulmista.

 

Asiakkaat ehdottavat ja äänestävät

Vuosittain World Luxury Hotels Awards -gaalassa on mukana yli 1 000 ehdokasta, jotka valitaan asiakkaiden tekemien ilmoitusten perusteella. Asiakkaat pääsevät myös äänestämään voittajia.

– Tuntuu tavattoman hienolta, että asiakkaamme kokevat meillä vierailun näin korkean tason palkitsemisen arvoiseksi. Toivottavasti saamme heinäkuussa asiakkailtamme paljon ääniä ja pääsemme lokakuussa tuomaan palkinnon jälleen Jyväskylään, Linda toteaa.

Netissä annettujen äänien lisäksi lopulliseen valintaan vaikuttavat matkailualan ammattilaisista koostuvan kansainvälisen raadin mielipiteet. Raadin jäsenet yöpyvät hotelleissa joko virallisesti tai "mysteerivieraina" ennen valintojen tekemistä.

 

Asiakaskohtaamiset ratkaisevat

Solo Sokos Hotel Paviljonki on sijoittunut vuosittain Suomen parhaimpien hotellien joukkoon myös TripAdvisorin Travellers Choice Top 25 -listalla. Lisäksi Paviljonki on pysynyt avautumisestaan lähtien – jo seitsemän vuoden ajan – Sokos Hotel -ketjun ykkösenä asiakastyytyväisyydessä.

Linda kertoo saavansa useasti kyselyjä siitä, mistä ihmeestä menestys kumpuaa.

– Toistan itseäni toteamalla, että kiitos kuuluu henkilökunnallemme ja heidän muodostamalleen ainutlaatuiselle palvelukulttuurille. Meillä on huipputiimi, jossa arvostetaan ja ymmärretään sekä oman että työkaverin työn merkitys. Jokainen työntekijämme tekee asiakaspalvelutyötä intohimolla ja täydellä sydämellä. Palkintojen arvoiset asiakaskokemukset syntyvät yksilöllisistä kohtaamisista, aitoudesta, läsnäolosta ja vieraidemme viihtyvyyden varmistamisesta kaikissa tilanteissa 24/7, Linda korostaa.

 

Tunnustus kannustaa eteenpäin

Ehdokkuudet sekä palkinnot kannustavat hotellin henkilökuntaa kehittämään ja kehittymään edelleen.

– Tiimillemme kaikki asiakaspalautteet ovat erittäin arvokkaita. Tunnustukset kertovat onnistuneesti tehdystä työstä ja ne antavat voimia ja kannustavat miettimään, mitä voisimme tehdä vieläkin enemmän asiakkaidemme eteen. Kilpailu kiristyy ja uusia hotelleja tulee, joten emme voi jäädä hetkeksikään paikallemme. Olemme ylpeitä saavuttamistamme palkinnoista, mutta emme sorru hetkeksikään pitämään niitä itsestäänselvyyksinä, Linda korostaa.