Coffee House vastuullisuus henkilökunta valmennus

Coffee Housessa henkilökuntaa valmennetaan säännöllisesti

Vuoden lopussa valitaan baristoista parhain.

Coffee House -kahvilaketjun yksi ylpeydenaihe on se, että suurin osa kahvilahenkilökunnasta on alansa sujuvasti hallitsevia baristoja eli koulutettuja kahvialan ammattilaisia. S-ryhmän Coffee House -ketju kouluttaa henkilökuntaa säännöllisesti. Kerran vuodessa baristat kokoontuvat Master Barista -kilpailuun, jossa valitaan Coffee Housen kahvintekijöistä paras.

"Meille on tärkeää valmentaa henkilökuntaamme ja kehittää heidän osaamistaan. Tieto-taito lisää ammattiylpeyttä, työviihtyvyyttä ja pysyvyyttä. Suurin osa kahvilatyöntekijöistä on käynyt baristavalmennuksen. Henkilökuntamme kokee valmennukset todella innostaviksi", kertoo Coffee Housen ketjujohtaja Minna Vainio.

Valmennus sisältää perusasiat kahvinvalmistuksesta, erikoiskahvien tekemisestä sekä tietoa kahvin koko ketjusta pavusta kuppiin. Koulutuksella vahvistetaan sitä, että barista onnistuu jokaisella kerralla valmistamaan tasalaatuisen kahvin asiakkaalle. Kurssien myötä barista saa valmiuksia, joiden avulla hän pystyy itse kehittämään kahvikulttuuria esimerkiksi suunnittelemalla kausituotteita.  

"Haluamme tarjota asiakkaillemme laadukasta erikoiskahvia. Kouluttamalla baristoja säännöllisesti takaamme sen, että kahvin laatu pysyy tasaisen hyvänä ketjun kaikissa pisteissä Helsingistä Leville ympäri vuoden. Se taas näkyy asiakkaiden tyytyväisyydessä. Säännöllinen kouluttaminen ja henkilökunnan osaamisen varmistaminen ovat myös osa Coffee Housen vastuullista liiketoimintaa", Minna Vainio sanoo.

Kahvilatyöntekijät pukeutuvat työpäivinään suomalaisiin, Avainlippu-tunnuksella varustettuihin työvaatteisiin.

Master Barista -kilpailu

Coffee House -kahviloiden baristat kokoontuvat vuosittain kilpailemaan Master Barista -tittelistä. Voittaja valitaan kahvinvalmistuksen tekniikan, valmistetun kahvin laadun, kahvituntemuksen ja asiakaspalvelutaitojen perusteella. Parhaat baristojen suunnittelemat kahvijuomat tulevat myyntiin Coffee House -kahviloihin.   

Viime vuoden voittaja löytyi Rovaniemen Coffee Housesta. Vuoropäällikkö Katja Karjalaisen idea hunaja-kaneli-cappuccinoon syntyi tarkkaillessa oman kahvilan kansainvälistä asiakaskuntaa, josta yllättävän moni makeutti kahvinsa hunajalla.
"Yhä vielä tulee asiakkaita, jotka haluavat maistaa 'minun kahviani'", Karjalainen naurahtaa. "Kyllä sitä saa päivittäin tehdä", hän jatkaa, vaikka myöntääkin, että baristakilpailussa eniten jännitti valmistaa raadin edessä cappuccinot ja lattet.

Tämänvuotinen Master Barista valitaan 1.12.2015 Helsingissä. Neljättä kertaa järjestettävä kilpailu toteutetaan yhteistyössä Pauligin kanssa.   

#coffeehousefi #chbarista #coffee #paulig #cafeart #barista

 

Lisätietoja:

Minna Vainio, ketjupäällikkö, Coffee House, minna.vainio@sok.fi, puh. +358 10 76 82 842

 

Coffee House

Coffee House -kahvilat tarjoilevat laadukkaita erikois- ja suodatinkahveja, puhtaista raaka-aineista valmistettuja teejuomia sekä herkullisia kahvilatuotteita. Kahviloissa koulutetut baristat huolehtivat tarjoiltavan kahvin ja teen korkeasta laadusta. Vuonna 2014 Coffee Housessa valmistettiin yli 800 000 erikoiskahviannosta, joista 30% oli cappuccinoja. Suodatinkahvia valmistettiin 1,3 miljoonaa annosta. 

S-ryhmään kuuluvia Coffee House -kahviloita on Suomessa 23.

 

www.coffeehouse.fi