Elämäniloinen ranskalainen bistro toivottaa tervetulleeksi Rovaninemen sykkivään sydämeen, ravintolaan Original Sokos Hotel Vaakuna Rovaniemen kivijalassa. Meillä rentous, sekä rakkaus hyvään ruokaan ja siitä nauttimiseen yhdistyvät tunnelmalliseen miljööseen.
 
Menumme tarjoaa ainutkertaisia, maalaisranskalaisia elämyksiä. Tuoreet raaka-aineet yhdistettynä perinteisiin ranskalaisiin resepteihin sekä keittiömestarimme uusiin luomuksiin takaavat onnistuneen ruokailukokemuksen jokaiseen makuun. Kattava, huolella koostettu viinivalikoimamme täydentää makuelämyksesi.
Me uskomme siihen, että kaikki alkaa siitä yhdestä kerrasta meijän luona.
 
Tervetuloa nauttimaan yhdessäolosta, ilosta ja hyvistä mauista! Bon appétit!
 
Käy tykkäämässä, niin tiedät mitä meillä tapahtuu:
Instagramissa @franscherierovaniemi

Asiakastyytyväisyys

4,3

Ruoka (4,3)
Palvelu (4,3)
Tunnelma (4,2)
Lapset (4,0)

Asiakkaamme suosittelevat

Päivitetty 11.08.2020 Pyrimme kehittymään jatkuvasti. Siksi kysymme asiakkailtamme miten onnistuimme. Tutkimuksen tuottaa meille Taloustutkimus. Tutkimus perustuu viimeisen 3 kuukauden aikana kerättyyn asiakaspalautteeseen. Alla satunnainen otos kommenteista.
“Vaihtoehtona oli viereinen Amarillo, jonka kokemukset ovat olleet huonohkoja”
“Edullinen, siisti, intiimi, sijainti”
“Ihana ensimmäinen kokemus!!!!! Varsinkin tarjoilija hoiti todella mallikkaasti hommansa!!!”
“Poronkäristys oli erinomaista!”
“Hyvä ravintola!”
“Siisti, nopea palvelu”
“Hyvä ruoka, ystävällinen ja hyvä palvelu. Hyvä sijainti”
“Kaikki meni kympin arvoisesti nappiin. Ruoka oli todella hyvää ja se tuli kuumana pöytään.”
“Palvelu hyvä, ruoka erinomaista ...”
“Hyvä kaikin puolin”
“Tuttu paikka vuosien varrelta, käyn joka Rovaniemen reisulla ainakin kerran syömässä ko. paikassa, enkä ole vielä pettynyt kertaakaan.Ruoka ja palvelu ovat ollet aina suht hyviä.”
“Hyvä ruoka. Ystävällinen ilmapiiri”
“Lounasaika oli päättymässä, saimme kuitenkin ruokailla rauhassa. Toivoisin selkeämpää järjestystä, leivät, juomat sekä kahvit.”
“Ruoka oli hyvää”
“On keskeisellä ja hyvällä paikalla autolla saapuessa.”
“Hyvä ruoka ja palvelu, ei byrokraattists”
“Henkilökunta on suurin syy positiiviseen kokemukseen. Tarjoilijat olivat ammattitaitoisia, iloisia naisia. Jäi erittäin hyvä mieli käynnin jälkeen.”
“Ilmoitin heti alussa, että käytän s-card ateriaedut, koska ne vanhentuvat pian. Silti kysyessäni s-kuponkieduista minua ei infottu, ettei etukupongin 15% alea ja s-cardin ateriaetuja voi yhdistää. S-cardedut jäivät siten käyttämättä, vaikka niiden vuoksi valitsimme Frans & Cherien ruokailupaikaksemme.”
“Miellyttävä tunnelma ja herkullinen ruoka”
“Koko pöytäseurue totesi, että ruoka oli todella hyvää ja palvelu ystävällistä ja asiantuntevaa. Tosi hyvä käynti, harmi että on niin kaukana kotoa ettei kovin usein päästä asioimaan.”
“Ravintolakokemuksemme oli erinomainen, palvelu oli ilmiömäistä ja ruoka erittäin hyvää. Asumme Helsingissä ja olimme käymässä Rovaniemellä ensimmäistä kertaa ja jos ystävämme ovat matkallapohjoisessa kehotamme heitä ehdottomasti käymään.”
“Ravintola on puitteiltaan viihtyisä ja henkilökunta ystävällistä. Ruokalista riittävän laaja ja hintataso kohdallaan.”
“Kaikki meni hyvin. Leipälautasia olisin kaivanut.”
“Todella hyvä ravintola. Olimme perheemme kanssa kesälomareissussa toista kertaa Rovaniemellä ja mietimme kauan mihin menisimme syömään ja olimme käyneet samassa ravintolassa kerran aikaisemmin ja tällä kertaa myös. Erittäin hyvä ravintola,maistuvat ruuat ja juomat. Hyvä tunnelma, siisti yleisilme. Pieni miinus siitä kun ihmisiä ohjattiin istumaan viereisiin pöytiin koronan jälkeisenä aikana. Turvaväli olisi voinut olla vähän suurempi.”
“Ravintola oli siisti, henkilökunta oli ystävällistä ja ruoka oli erittäin hyvää !”
“Miellyttävä ympäristö ja ruoka on hyvää”
“Mainio ravintola. Lista nyt hieman suppea. Hintataso korkeahko, mutta asiakasomistajaedut vaikuttavat.”
“Menun valikoima on todella suppea. Ymmärrän ajan haasteet, mutta voisiko valikoimaa vähän laajentaa. Myös jotain kesäisiä tapas- tms. tyyppisiä pieniä syötäviä kaipailin”
“Hyvä ruoka ja erinomainen asiakaspalvelu - erityisesti viimeisillä kerralla tarjoilija hoiti työnsä 10+ arvoisesti :) Lounasaikaan asiakaspalvelu ei aina ole yhtä miellyttävää, lisäksi lounaslistat saisi päivittyä tiheämmin.”
“26.6. perjantaina en saanut puolentunnin aikana edes ruokalistaa, joten siirryin syömään kilpailijan valmistamaa ruokaa. Todennäköisesti henkilökuntaa liian vähän sunteessa asiakkaisiin. 27.6. lauantaina tein uuden yrityksen. Silloin kaikki pelasi loistavasti. Asiakkaita terassilla tosin oli vain kolme ryhmää.”
“Mukava henkilökunta ja hyvä palvelu”
“Kaikki meni hyvin”
“Ruoka on todella hyvää. Ainoastaan toivoisin laajempaa ruokalistaa.”
“Hyvä ruoka.”
“Ravintola oli käyntiin aikana suht rauhallinen. Kaikki toimi hyvin, kunnes kaksi naisihmistä valtasi äänellään koko terassin. Silloin jouduimme lähtemään koska emme kuulleet enää toisiamme.”
“Oli hyvä ja miellyttävä kokemus kaiken kaikkiaan. Kiitos mukavalle henkilökunnalle!”
“Mutkaton tunnelma, hyvä sijainti”
“Helppo sijainti, mukava ja henkilökunta”
“Ruoka oli hyvää ja palvelu pelasi. Salaattipöytä loistava”
“Ei ole koskaan joutunut pettymään. Muissa ravintoloissa tulee petyttyä kun itse osaa tehdä paremmin. Teillä ei olla koskaan petytty.”
“Kaikki oli hyvää!”
“Kävimme ravintolassa perjantaina 29.6 ja ilmeisesti aurinkoinen sää oli houkutellut sinne odotettua enemmän porukkaa, varsinkin terassille, jossa istuimme. Tarjoilijat yrittivät parhaansa, mutta henkilökuntaa oli aivan liian vähän. Tämän takia esim. laskun maksaminen hidastui (kassalla oli ruuhkaa) ja eräs pariskunta oli unohdettu kokonaan. Olivat odottaneet kaksi tuntia tilaamaansa ruokaa ja joutuivat lähtemään pettyneinä pois. Saivat kyllä jonkun hyvityksen. Terassilla oli myös paljon lokkeja, koska tarjoilijat eivät ehtineet heti siivoamaan pöytiä. Ymmärrän kyllä tilanteen, ja me saimme hyvää palvelua, koska olimme ajoissa liikkeellä, mutta myöhemmin tulleet eivät varmaankaan olleet kovin tyytyväisiä. Enkä siis nytkään valita tai moiti, mutta tuohon henkilökunnan määrään kannattaa jatkossa panostaa, jotta muutkin asiakkaat olisivat tyytyväisiä.”
“Hyvä, siisti, loistava palvelu”