Frans & Amélie, Helsinki
Elämäniloinen ranskalainen bistro

Frans & Amélie on rennon ranskalainen bistro, jossa yhdistyvät rakkaus hyvään ruokaan ja siitä nauttimiseen. Löydät viihtyisän ja mutkattoman Frans & Amélie -bistron Helsingin sydämestä, Rautatietorin läheisyydestä. Ranskalainen keittiö ja kupliva elämänilo yhdistyvät Frans & Amélie -bistrossa hyväntuulisen hurmaavalla tavalla. Tervetuloa nauttimaan yhdessäolosta, ilosta ja hyvistä mauista! Bon appétit!
Raflaamosta löytyi 6 ravintolaa läheltäsi:
“Keskivertoa kalliimmat hinnat.”
“Ulko-ovien luona on vetoisaa kylmällä säällä ja paikkamme on jostain syystä ollut aina siinä ihan lähellä.”
“Ravintolassa oli hälyä, joka häiritsi seuralaisen kanssa juttelua. Hänellä on ääni käheänä ja muutenkin puhevaikeuksia. Molemmilla puolilla oli äänekkäät seurueet. Lisäksi miestarjoilijalla oli tosi kova ja kantava ääni. Voisiko akustiikalle tehdä mitään?”
“Lämmin ruoka on usein hetkellisesti loppu”
“Cityn Syö-viikkojen lohiannos suuri pettymys, annos oli mauton ja kuulimme myös naapuripöydässä asiakkailta samaa palautetta 10€ lihapulla-annoksesta. Muutoin ei negatiivista sanottavaa”
“Sisääntulossa lappu, jossa pyydettiin odottamaan pöytiinohjausta. Henkilökuntaa ei näkynyt missään ja usean minuutin odottelun jälkeen kävelin kyltin ohitse tiskille ja vasta sitten ohjattiin pöytään.”
“Voisi olla auki jo 12.00 sunnuntaina.”
“Ruokaa sai odotella melko kauan, vaikka ei ollut ruuhkaa.”
“Pöydät ja ravintolasali vähän kolkko ja vaisun oloinen”
“Ravintolasali on hämärä vaikka oli lounasaika,valaistus laitettava kuntoon.Olisin halunnut lukea lehtiä,mutta liian hämärää. Ravintolasalin sisustus on vanhanaikainen. Kaipaa freesausta. Meteli oli korviahuumaava ja äänet kaikuivat,koska oli paljon ihmisiä. Voisiko sisustuksella saada äänet maltillesemmiksi? Voisiko ravintolasalia suurentaa ja kunnon ikkunat myös salin puolelle.”
“salaattipöytä usein samanlainen, vain vähän vaihtelua”
“Sen jälkeen, kun meiltä oli kysytty jälkiruokatoiveita (joita ei ollut), tarjoilijat kaikkosivat näkymättömiin...menimme tiskille maksamaan laskumme, kun näköhavaintoa tarjoilijoista ei oikeastaan ollut. Olimme Syö Helsinki -illallisella, ruokailijoita oli vähän.”
“Laittakaa tarjoilija mitoitus kuntoon, niin voisi tulla vaikka porukallakin. Myös paikoitus asia on vaikea esim liikuntavammaiselle, on pitkät matkat parkkihallista ravintolaan, vois olla vaikka yksikin inva parkki esim1 tunti ajalla ravintolan edessä”
“syö kympin annos oli aika pieni. mutta hyvänmakuinen!”
“Vihreä salaatti oli klo 13,30 loppu, samoin pieni makea ja ennen kahta alettiin ruokia korjata pois, olisin syönyt vielä palan juustoa.”
“Paikka on pieni ja usein melko täynnä. Palvelua voi toisinaan joutua odottamaan pitempään”
“Tällä kertaa tämä city.fi/10 euron liharuoka/riistalihapullat oli heikko kokonaisuudessaan. Kaikki kolme annosta olivat haaleita pöytään tuodessa, ja kylmenivät niin nopeasti että kyseessä lienee mikroaaltolämmitys. Äitini on ravintoloitsija ja hekin joutuvat jotkut ruoat lämmittämään mikrolla ja niissäkin tapahtuu aivan sama ilmiö. Ikävä juttu, jos ei pysty pitämään laatua niin sitten ei varmaan kannata tarjota tälläisia annoksia. Otimme pääruuan lisäksi liha-alkupala lautasen joka oli yhtä hyvää kuin aiemmillakin kerroilla (käymme vuosittain). Leivät olivat juuri sellaisia kuin kuuluu, lämpimiä ja maistuvaisia. S-ryhmän tarjousviini oli juotavaa ruuan kanssa vaikkei mitään erikoista ollutkaan. Mutta valitettavasti pääruoka oli heikkolaatuinen.”
“Perunat olivat osittain ei riittävän kypsiä/kovahkoja ja hampurilaisannos tarvitsisi kohennusta- ranskalaiset kuivia,muutama kappale hampurilaisen vierellä”
“Lounaspaikkojen enemmistöistä poiketen lounaalla vain yksi pääruokavaihtoehto ja kalliimi hinta.”
“Ruoka välillä loppuu ja joutuu jonossa odottelemaan lisää. Ehkä uutta voisi tuoda jo ennen kuin vanhat loppuu, niin ei tulisi odotusta.”
“Asiakkaita oli hyvin vähän.”
“Kaikki annokset ovat kohtuullisen kalliita”
“Hiukan hidas palvelu”
“Hinnat ovat hieman tyyriit”
“- taustamusiikki tarpeetonta, vaikeuttaa seurustelua”
“Ravintolassa sisällä pimeää tai hämärää lounasaikaan.”
“Brunssin lämmin tarjoilu olisi saanut olla ehkä hieman monipuolisempi. Sähläystä bonuskortin kanssa.”
“Ruoka ei ollut kummoista. Sienikeitto esim kylmää. Auttaisko lämpimät lautaset.”
“Ehkä kahvin kanssa tarjottavien keksien sijalla voisi olla paperiin kääritty konvehti tai keksi. (Hygienia)”
“Juomien hintataso. Lisäksi osalle hotellin asiakkaista annettiin viinikuponki, osalle ei.”
“Ruoka oli ok, mutta ei mitenkään erityisen hyvää. Palvelu oli vähän haparoivaa.”
“Lohi annoksen perunat olivat pettymys, kuivahkot”
“Kukaan ei huomioinut ravintolaan tullessa. Meillä oli pöytävaraus (lounas), jouduimme etsimään hlökuntaa, että tietäisimme, mihin pöytään voisimme istua? Samoin jouduimme arpomaan, miten lasku maksetaan. Osalle tuotiin pöytään, meille ei. Lopulta menimme kassalle, sielläkään ei ollut ketään. Lopulta siihen tuli harjoittelija, joka ei osannut ottaa maksua. Välissä saimme hyvää palvelua -alku ja loppu tökki pahasti.”